Mijn favoriete hiking snacks (gewoon uit de supermarkt)

with 1 Comment

 

Toen ik me voorbereidde op mijn eerste echte multiday hike, afgelopen zomer, heb ik een hoop opgezocht over eten. Wat doen de ervaren hikers? Wat is handig? Wat blijft lang goed en wat is lekker? Waar heeft je lichaam behoefte aan?

Een van de dingen die ik overal terugzag, was de boodschap dat je in ieder geval moeilijk veel calorieën verbrandt, en daar echt hard tegenaan moet eten! 1 specifiek artikel waar ik via Pinterest op stuitte, vertelde dat je de hele dag kon blijven eten/snoepen en nog steeds afvallen. Nou, dat heb ik gemerkt! In 3 dagen was mijn kont te klein voor mijn broek…

Wat een verschil met de wandelingen die ik met mijn ouders en zusje maakte: papa droeg de rugzak met lunch, koffie en regenponcho’s, halverwege aten we een berg krentenbollen en boterhammen en tussendoor nog ergens een koekje. En aan het eind bij de auto een zakje chips. Veel minder!

Anyway, het voordeel van alleen wandelen is dat je zelf je hiking snacks kunt kiezen, zelf bepaalt hoeveel je meeneemt, en geen “nee” krijgt als je nog een koekje wilt. Dit zijn mijn favoriete snacks als ik een lange wandeling maak!

1 – Snickers

Like, de holy grail. Snickers heeft ALLES: veel vet, veel suiker, veel calorieën, behoorlijk wat eiwitten en zout. Ik denk dat ik best 3 dagen op snickers en water kan leven in geval van nood. De chocola eromheen is trouwens erg fijn voor het humeur 😉 Knock-offs zijn ook prima.

2 – Mueslirepen

Van een generieke supermarkt, of dat nou de Appie of de Jumbo of de Aldi is. Liefst die met chocola! Maar die met framboos/yoghurt of hazelnoot zijn ook geweldig. Vroeger had ik altijd mueslirepen mee naar school – jong geleerd, oud gedaan!

3 – Nakd repen

Haha, Paul vind mij een ontzettende hippie dat ik ze koop en eerlijk is eerlijk, ze zijn best overpriced voor die kleine reepjes. Maar zoveel smaak! En qua hiker-voedingswaarde redelijk in de buurt van Snickers. Mijn favorieten zijn Cocoa Orange, Pecan Pie en Bakewell Tart.

4 – Sultana Yofruit knock-offs

Goddelijk. Rozijnenkoekjes met yoghurtglazuur. Maar dan wel de cheapass varianten, want hee, ik ben niet rijk ofzo en die Nakd repen kosten al meer dan genoeg 😉

Verder kan ik natuurlijk wel duizend dingen opnoemen van notenmixen (de notenkraam op de markt in Enschede heeft een hele lekkere fruitige regenboogmix) tot chocolate chip melkbroodjes. En natuurlijk gaat er ook lunch mee en “gewoon” eten mee als ik meer dan een dag weg ben. Maar dit is altijd makkelijk in en tas te stouwen en kun je ook handig tijdens het lopen eten. Zelfs als ik alleen maar naar Hengelo loop (half uurtje x2) stop ik er 1 in mijn jaszak. Ook heel fijn als het koud is!

Wat neem jij mee voor snacks als je een lange wandeling gaat maken?


Foto-achtergrond: Graham & Brown

One Response

  1. Jitske
    | Reply

    Wat een leuk idee voor een artikel. Leuke blog heb je! Ik zorg ook vaak dat ik een snack bij me heb als ik langer op pad ga, niet alleen tijdens een wandeling, maar ook bijv. bij een lange treinreis. Bij mij is de Evergreen favoriet, zo heb ik toch een beetje het idee dat ik wat gezonds eet 🙂

Leave a Reply

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.